środa, 9 kwietnia 2014

Rap na lekcji Języka Polskiego #1

Kiedyś myślałem sobie jak to by było, gdyby w szkole zamiast zwykłego wiersza pani na sprawdzianie dała do przeanalizowania tekst z rapowego kawałka. Po głębszej analizie okazało się, że był taki przypadek w jednej z polskich szkół. A do przeanalizowania był tekst z utworu Buka – List do S. Jednak na tym nie koniec, prawdziwą niespodzianką jest drugi utwór oraz zdjęcia :) Zapraszam

Buka - List do S

„Księżyc chyba dzisiaj płacze deszczem”, ”Myśli mętlik”, „Ślepa pustka”, „Zamorduje po nim kartki” „Za rękę chwyta mnie przestrzeń”, „Pustką karmieni”, „Opatulony w niepamięć” i wiele innych. Jak widać ten kawałek to jeden wielki środek stylistyczny.  Sądzę, że nie jednej nauczycielce opadła by szczęka po zobaczeniu takiego tekstu. Ale no cóż.. Przecież rap to same przekleństwa i nienawiść do policji. A stereotypy zawsze zostaną stereotypami.
Buka:
"pisząc list do S, spojrzę ostatni raz w lustro
gnając myśli wstecz, lecz wszystko na próżno

nim z losu zadrwi, napełni oszustwo

światła zegarmistrz ogarnie nas pustką"

Eldo - Są rzeczy których chciałbym nie pamiętać

Troche pogooglowałem i znalazłem utwór rapowy, który 3 lata temu znalazł się w jednym z podręczników do Języka Polskiego. Znalazł się w części ponadprogramowej. Poniżej wstawiam zdjęcia z podręcznika w których znajduję się tekst utworu.





3 komentarze:

  1. W moim podręczniku jest piosenka Chwile Ulotne ^^ dodałbym foto,ale chyba nie mozna :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz wysłać mi na e-maila :) lammelt@wp.pl Byłbym bardzo wdzięczny bo poszukuje podręcznikowych rapowych kawałków :)

      Usuń
  2. w różnych podręcznikach zdarzają się różne utwory. Ja się spotkałem kiedyś z Abrakadabra; Kalibra 44. Jak są jakieś ciekawe teksty to miło że się znajdują. W sumie to kultura nasza cały czas się rozwija, więc podręczniki nie mogą jedynie kończyć się na "Panu Tadeuszu" :)

    OdpowiedzUsuń