niedziela, 23 marca 2014

Tak to się zaczęło #2

Toman przetarł szlak, to teraz czas na moje początki z rapem. Stawiam, że dwa utwory, które dziś przedstawie nie były pierwszymi, jednak te dwa mam najbardziej w pamięci z tamtych lat. Nawet ciężko mi jest powiedzieć kiedy ta przygoda się zaczęła. Będą to czasy 4 podstawówki. Kaseciaki, boombox brata, który dostał na komunię i te sprawy pozwoliły na zapoznawanie się z muzyką. Mieszało się wszystko: techno z Tiesto - Trafic, jakieś popowe utwory i właśnie trochę rapu.  

Mezo/Lajner - Mezokracja

 Przypuszczam, że wielu fanów Hip-hopu słysząc słowo Mezo, hejtuje go itp. Jednak pewnie wielu także nie pamięta czasów młodości, kiedy to bujali się w rytm tego utworów. Ja byłem szczylem, więc moje rozeznanie było małe, ale Mezokracja miała moc. A co tam nadal ma moc. Niezłe flow, energiczne bity + scratche Dj Deckasa stworzyły jeden z lepszych kawałów. Szkoda, że Mezo poszedł trochę w innym kierunku i wielu go skreśliło, ale jeżeli się w tym odnajduje to pięknie. 
Mezo: 
"Bawicie mnie do łez jak Louis De Funes
Dziś się okaże kto tak naprawdę jest fitness
Zobacz jak Mez to robi, liryczny aerobik,
Hiphopowe rodeo, chwytam byka za rogi
Gimnastyka języka, ekwi-libry-styka,
Flow - skuteczność Tore Andre Flo"

Slums Attack - I nie zmienia się nic ...

 
Utwór ten jest naładowany emocjami, opisujący beznadzieję, która jest wokół artysty i cały czas trwa. Przypuszczam, że kiedyś jako taki mały szczyl, mało mnie to obchodziło. Patrząc na sferę tekstową, nigdy bym nie pozwolił dziecku słuchać takiego utworu. Na szczęście dzieci zazwyczaj są wcześniej w domu po szkole niż rodzice i dlatego kombinują. Szczególnie gdy mają starsze rodzeństwo. W sumie nawet teraz moja mamuśka słysząc rapowe utwory, jakoś nie jest zadowolona gdy leci akurat  wiązanka przekleństw.I niech lepiej nie słucha. Aktualnie rzadziej Slums Attack znajduje się na moich listach odtwarzania, ale zawsze z chęcią wracam do tych utworów.
Peja:
"I nie zmienia się nic - dalej trzeba żyć
I nie zmienia się nic
I nie zmienia się nic - dalej trzeba żyć
Ja tak to właśnie widzę, może ty widzisz różnicę
I nie zmienia się nic - dalej trzeba żyć
I nie zmienia się nic, nic"
 A na koniec link do, którejś wersji Dj Tiesto - Traffic: Link, miłego :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz